Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Produkční systém divadel West End v Londýně
Příkopová, Michaela ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá produkčním systém divadel v Londýně, konkrétně ve čtvrti West End. Na úvod popisuje specifické znaky Londýna jako hlavního města a kulturní metropole, dále se zaměřuje na historický kontext divadla v hlavním městě a podrobněji popisuje minulost a současnost čtvrti West End. V konkrétním pojetí pojednává o Arts Council England a jeho principech fungování, dále o financování kulturních institucí a divadel z hlediska historického i současného a také o získávání práv a licencování v divadle.
Vývoj a profilace souboru Laterny Magiky
Zápotocká, Eva ; HAYASHI, Lucie (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem souboru Laterny magiky a přibližuje styčné body svého působení do roku 2009. Zároveň udává informace o založení tanečního souboru, o jeho členech, choreografech a baletních mistrech. Dále se zabývá nejvýznamnějšími tituly, které byly v historii Laterny magiky uvedeny, představuje choreografa, tanečníka a pedagoga Jeana-Pierra Aviotta jako významnou osobnost v rozvoji tanečního souboru.
Divadelní výprava? Jevištní výtvarnictví ? Scénografie? porovnání teoretického vnímání scénograf ie v dílech Otakara Zicha a Růženy Vackové
Vöröšová, Markéta ; KOUBSKÁ, Vlasta (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na porovnání teoretického vnímání scénografie v dílech českých estetiků Otakara Zicha a Růženy Vackové. Celé srovnání je začleněno do kontextu české moderní scénografie. Na vybraných nejvýznamnějších inscenacích lez také ukázat nové tendence, jež se v divadelní historii u nás objevují. Uznala jsem za důležité připomenout si divadelní tvůrce a jejich díla, na nichž se právě názory Zicha a Vackové na pojetí divadla formovaly. Vzhledem k tomu, jakými všestrannými osobnostmi Otakar Zich a Růžena Vacková byly, se musím v bakalářské práci zmínit alespoň okrajově o všech oblastech jejich působení. Pokusím se shrnout jejich profesní dráhu a vliv na následovníky ? bez opomenutí jejich životních osudů. U osobnosti Otakara Zicha se věnuju významu jeho nejpodstatnější práce Estetiky dramatického umění. Také se pokouším shrnout osobnost Růženy Vackové a okolnosti vzniku díla Výtvarný projev v dramatickém umění. Jedná se o kompilační dílo, v němž se snažím představit dva pohledy na výtvarnou složku v divadle. Porovnávám jejich používanou terminologii, stejně jako se pokouším přiblížit jednotlivé scénografické aspekty, které Vacková ze svého předchůdce a učitele rozvinula, nebo proti kterým se naopak vyhranila. Svou pozornost jsem zaměřila také na otázky možné podoby scénografie, spojení scénografie s výtvarným uměním a architekturou, jak si daní autoři představovali ideální scénu, jakou váhu přikládali scénickým poznámkám, stejně jako otázky světla, kostýmu, masky, scénických předmětů? Tato bakalářská práce poskytuje pouze odrazový můstek pro další hlubší zkoumání. Nabízí se možnost jít do větších podrobností, stejně jako rozšířit náhled o další představitele české divadelní teorie a jejich pojetí scénografie. Snad se mi v budoucnu podaří obsáhnout dané téma ve své celistvosti až do dnešních dnů.
Zrození komedianta, aneb Divadelní činnost Vítězslava Marčíka v proměnách času.
HOŘÍNKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá hereckou, režisérskou a autorskou osobností Vítězslava Marčíka. Text vznikl na základě rešerší v regionálním i celostátním tisku a třídění do této doby neuspořádaného Marčíkova archivu. Důležitým zdrojem informací byly internetové stránky Teátru Víti Marčíka a rovněž osobní vzpomínky rodiny a spolupracovníků. Hlavní částí práce je pak přehledný, chronologický popis Marčíkovy kariéry ve 20 kapitolách, v nichž sledujeme, jak se během let proměňoval akční radius divadla a jak se vyvíjel repertoár a dramaturgie.
"Českobudějovické profesionální divadlo v letech 1939-1945".
ČERNÍKOVÁ, Jitka
Hlavním cílem práce je co možná nejvíce přiblížit současnému čtenáři situaci v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích v době, kdy v Evropě zuřila 2. světová válka. Zajímaly nás všechny významné události, které se v daném období v divadle odehrály, s jakými problémy se členové divadla potýkali, jaký vliv měli na fungování divadla Němci, jak působilo divadlo na diváky a zda i oni měli k jeho činnosti nějaké výhrady nebo jaká byla úroveň odehraných představení. V neposlední řadě jsme hledali odpověď na otázku, jestli směly v budově divadla vystupovat i jiné divadelní spolky. Sestavili jsme podrobný program odehraných představení, sledovali ohlas provozu v divadelní kritice, utvořili přehled společností a jejích členů a v práci jsou zmíněny také další zajímavé postřehy, vztahující se k Jihočeskému divadlu.
Jihočeské národní divadlo ve třicátých letech 20. století
ŠVESTKOVÁ, Jitka
Hlavním cílem této diplomové práce je podat přehled o vývoji Jihočeského národního divadla v Českých Budějovicích ve 30. letech 20. století. Potřebné informace jsme postupně získali z několika málo knih a především z dobových periodik či záznamů uložených ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. Bohužel ani přes pečlivé sbírání informací nemůžeme zaručit jejich úplnost, přesto jsme se snažili o vytvoření uceleného a komplexního obrazu divadla té doby. V práci se nejprve věnujeme obecné charakteristice poměrů v divadle, tomu, kdo byl ředitelem, jak divadlo prosperovalo po finanční stránce nebo jak jeho činnost ovlivnily vnější okolnosti hospodářské či politické. Ve druhé části se zabýváme dramaturgií jednotlivých sezon, výběrem her a jejich ohlasy. Kratší kapitoly se věnují zájezdům divadla a osobě Josefa Stejskala, který ve 30. letech pozvedl divadlo k vyšší úrovni. V příloze jsou uvedeny seznamy členů souboru, přehled repertoáru Jihočeského národního divadla v jednotlivých sezonách a také některé dobové fotografie.
Příprava a realizace literární předlohy a její využití při práci s dětským kolektivem (s využitím dramatické výchovy)
ZÁBILKOVÁ, Zdeňka
Práce je zaměřena na vliv umění, zejména vliv divadla a dramatického umění na emocionální a intelektuální rozvoj dětské psychiky, a popisuje, jak divadlo seznamuje zábavnou formou děti se světem, ve kterém žijí, učí je vnímat krásu literárních odkazů minulosti i získávat přehled o literatuře současnosti. Dále zkoumá význam dramatické výchovy, která formou hry a improvizace přijatelným způsobem rozvíjí dětské dovednosti jazykové a pohybové a učí je dovednosti mezilidské komunikace. Také je v ní rozebírán konkrétní příklad této moderní formy výchovy s použitím dramatu, kdy vedoucí skupiny (učitel) zvolí pro skupinu atraktivní nebo vysoce aktuální téma a děti pak rozvíjejí příběh, ve kterém se dívají na problém z různých úhlů, zamýšlejí se nad důsledky různých činů, a hledají optimální řešení problému, což rozvíjí jejich sociální inteligenci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.